reklama

Ľudia, čomu sme to preboha ochotní uveriť?!

Na hladinu adrenalínu už ani nedovidím kvôli oblakom, srdce mi bije ako splašenému králikovi a mám nesmiernu chuť sa vytĺcť, aspoň na boxerskom vreci. Pýtate sa, čo ma tak rozhodilo? Práve som zablúdil na stránky o Angelológii dejín, dočítal si článok o homeopatii, prečítal si charakteristiku Raeliánov, pričom som sa pohádal s jedným z ich členov, zablúdil som na Vesmírní Lidé.cz, zavrel Veľký Snár a veštkyňa Jasmína mi včera za 1500 Sk povedala pár univerzálnych poloprávd z ktorých som si asi mal vydedukovať, že budem zrejme v najbližšom čase šťastný...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Nechápem. Je to všade okolo nás. Je toho plno, vidno to skutočne všade, plichtí sa to smerom k vám aj keď to kopnete rovno do tváre, je to neodbytné a nevyhnete sa tomu, aj keď to nechcete riešiť, aj keď toho máte plné zuby, stále to tu je, aj keď sa to často skrýva a tvári sa to ako veda, alebo ako náboženstvo.

Alternatíva je dobrá vec. Nechceme byť predsa len ovcou v stáde, každý chce byť výnimočný, nejako sa nájsť a usadiť sa. Ale alternatíva vie byť často aj nebezpečná, najmä pre ovplyvniteľných a ľahko zmanipulovateľných ľudí. Stáva sa to dennodenne. Mormoni, Jehovisti, Raeliáni, Vesmírní Lidé, Scientológovia, Astrológovia, ale aj Homeopati a iní priaznivci alternatívnej medicíny, Angelológovia dejín, Antielektrosmogisti a podobní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je naozaj super, keď si môže človek vybrať. :-/

Podobne absurdných filozofických a vedeckých prúdov sú na svete tisícky. Úprimne ľutujem ľudí, ktorí niečomu takémuto podľahnú. Švihnuté teórie ľudí pozerajúcich sa stále dohora v očakávaní nejakého lietajúceho taniera a brblajúcich čosi o jašteroch z pekiel sa mi zdajú priam tragikomické a ich šíritelia by mali celkom určite navštíviť psychiatra, ale nad tým sa normálny človek možno zasmeje, zavrtí hlavou a pokračuje v ceste.

Čo však absolútne nemôžem vystáť sú pseudovedy, akou je napríklad aj Angelológia dejín.

Už len podľa názvu by sa mal súdny človek mať na pozore. Táto "štúdia" sa zaoberá paralelizmom a periodicitami v dejinách, je založená na nejakom zabudnutom spise Johannesa Trithemia zo Sponheimu z roku 1508 „O siedmich archanjeloch“,ktorí sú "duchovnými inteligenciami planét v slnečnej sústave, a ktorísa striedajú ako vládnuci duchovia času".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa stretnete s niekým, kto uznáva tento absurdný smer (mal som tú možnosť rozprávať sa o tom s tromi ľuďmi, dvomi osobne a jedným cez internet), a snažíte sa vyvrátiť akékoľvek ich argumenty, obráti sa to len proti vám, pretože vás označia za dostatočne nevzdelaného v danej oblasti a nechcú s vami ďalej diskutovať, citujem:

"...ty o tom h*vno vieš, tak mi tu nepi*uj, prečítaj si tú knihu (Emil Páleš - Paralelné a periodické javy v dejinách) a potom sa so mnou porozprávaj, uvidíme, čo mi povieš."

Ale prečo? Prečo by som si ja mal čítať knihu, ktorú napísal nejaký popletený blbec, ktorého už nebavila predstava o súčasnom svete a jeho histórii a hľadá si novú, len preto, aby som mohol vyvrátiť jeho tvrdenia? Nebodnem sa do lýtka len preto, aby som dokázal ostatným, že to bolí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vesmírní lidé a Raeliáni sú zaujímaví. Vesmírnych ľudí asi poznáme všetci, ale Raeliáni niesú až takí známi. Tí veria, že sme laboratórny produkt nejakej inej rasy (mimozemskej) a veria, že raz prídu (znova) na Zem, ale má to byť až po roku 2035. Toto všetko len na základe tvrdenia istého človeka (Raela), ktorý sa vraj raz v parku stretol s mimozemskou bytosťou. Úžasné. Ľudia uveria všetkému.

Homeopatia vraj lieči ľudí na základe pravidla podobné podobným, a na človeka pozerá ako na celok a lieči ho komplexne, nie iba lokálne. Na to však používa tak nesmierne (infinitezimálne) rozriedené roztoky látok, že šanca, aby ste v danej tabletke, ktorú užijete natrafili aspoň na jednu jedinú molekulu liečivej látky, sa blíži k 1:1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000...
Predstavte si, že vám niekto rozriedi 2 deci v objeme rovnajúcom sa objeme Zeme a bude vám tvrdiť, že vás to ochráni pred chrípkou. Toto je fyzikálne nemožné, a fungovanie homeopatík nedokázala ani jeden z vykonaných testov (a bolo ich dosť). Napriek tomuto vás homeopati budú stále presviedčať, že homeopatiká fungujú (čo môže byť čiastočne pravda len vďaka placebo efektu, ale v tomto prípade by mala rovnakú účinnosť aj kocka cukru) a ľudia si budú stále tieto "lieky" kupovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia potrebujú nádej, a o tom to všetko je. V tomto svete, ktorý sa mnohým môže zdať šedý a o ničom, ľudia potrebujú nejaký maják sebaurčenia. Hľadajú sa a vyhľadávajú takéto teórie, ktoré sú buď dielom šibnutých ľudí, alebo sú dobré len na to, aby ťahali peniaze z dôverčivých ľudí.
Ten druhý prípad mi vadí omnoho viac.

Napáda ma, že si spravím vlastnú sektu, alebo vlastnú formu alternatívnej medicíny, dobre si to zdôvodním, pridám štipku z čínskej medicíny, štipku z alopatickej, a to všetko okorením odbornými slovami a nazvem to napríklad Yun-sporológia, ktorá bude ľudí liečiť na základe nejakej zázračnej huby, ktorá rastie len tam, kde viem len ja a ktorej spóry budú moji pacienti vdychovať cez čajové sáčky. Napíšem o tom knihu, uverejním to na internet a hotovo.
Nejaké to percento ľudí mi vždy uverí a o zisk mám postarané (lebo každá kniha bude stáť 2000Sk).

Zdravý rozum sa postupne vytráca z našej spoločnosti a nahrádza ho prúd absurdít a výmyslov.
Nepodľahnime.

Martin Kaščák

Martin Kaščák

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

drum'n'bassovo založený človek, ktorý neznáša nespravodlivosť, alternatívnu medicínu, sekty a podobné ľudíoblbujúce záležitosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu